Tuesday 28 October 2014

ting tong

asslamualaikum..selamat pagi semue.dh gosok gigi?? = ='

kepala ting tong harini ...dh 3 hari papa aji eh domam..tak kebah2 pi klinik amik ubat pun x jln.suspect denggi .bpe hari tu jugak la aku x tido..penat jgn ckp la..papa eh tak bangun2...aku sorg2 menguruskan anak.penat nyeeee.ya ampun hai bertapa berbakti nye papaa selama ni...risau x kebah2 suh mkn x nak..suh minum air kosng byk2 pun x nak.bangsa kalau degil memng tak leh nk wat ape la.jnis demam plak meracau...merengek2..aku yg kat sebelah x leh tdo tau tak.subuh tu tgk panas gile pastu muntah2(.aku plak cuak.eh ade isi ke ape nih)...hahhahah..mana la tahu pembawakan si bapak puleks...kennnn...hahhaha.so bwk la pi ppum...dh ubat klinik tak jln.

sampai sana amik darah bagai..pastu pagi subuh kot kan doktor pun cm kuyu mata je.hahah..die ckp ape aku pun xdgr.yg aku dgr..result tak tinggi ape ntah...pastu masuk air.pkul 8 tuh dh bleh blk dh...umh pon dekat jek.so kalau demam lg doktor suh dtg blk.nasib x kene tahan wad..balik papa smbung tdo blk,,aku blk2 due org tu bijik mata besar dh nk siap2 mintak mandi.susu..pastu x nak tdoo.mainnn je ..kang yg si kecik tgh hebat nk blaja bjalan..asyik la kedapurrr jek...satu hal nak main kejar2 ngn die,.hoiii pitam sungguh!..dgn pikir keje kat opis melambak2.haih anak sakit mak el.bapak skit pun mak el..aku skit...xde spe nak el !aku haritu demam papa elok je pi kjee...jge diri sndri la aku nih.siap anak2 tak anta taska...huh.tak adil lgsung..krik krik krik krik.

pastu dlm pada tu, ramai la suggest suh buat sup ketam la..rebus air batang betik la..rebus ubi kentang ngn kulit la.air 100 plus la..yg 100 plus tu aku ikut la.yg daun betik mne nk crk, ketam pun x sempat nk pi bli...tghri buat bubur daging, papa eh tak lalu nk mkn melepek je..aku pun penat dh, pastu aku buat kan die meggi kari.buat pekat2.air sikit je.buat megi kosong tak de cmpur pape...lepas buatkan meggi aku masuk bilik baring jap.bdk2 ni aku bia die main ngn tok die...bru nak lelapp , jap gi tu papa eh masuk dgn ora..bru lepas cebuk kan dak tu...pastu die ckp..mama...mkn meggi tetibe sehat dh..wah btol la weh tetibe je mcm magik plak.punye la td melepek nk bukak mata pun tak larat..makan megii kari trus sehat.tapi ni memng amalan family dorg.kalau demam..dorg buatkan megi kari pekat2 tak cmpur pape...cepat kebah..berpeluh2...so kalau korg nak try..leh la..megi tu jgn cmpur ape2 means telur ke sayur ke.tak yah.buat pekat2 air sikit je.jgn la sikittttt sgt..masin kang!.just nice laa...try la ek..mana tau jadik kat u ols plaks...i ols tak suke mkn megi...yaw!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.