Thursday 23 October 2014

rasulullah is my doctor


nak kongsi sikit pasal buku ni..aku suka sgt baca buku ni,dh beli lama dah.dekat nak setahun lebih kot, aku kalau pi kedai buku dah x heran dh novel cintan cintun  ni..dulu memng hantu bace novel.tp skrg mcm tak dan nak baca.boleh nk baca...tp nk baca smbil fefeling memng x la kan..tgh ko nak fefeling tengku adam kang..tetibe anak ko berak..ma nak cebuk..kang ma nk susu...mama!!! nak susu!!! haaa gitu...

so mari kite mula menyemai dlm diri ini untuk beli buku2 yg berfaedah sikit.


doa dan bersabar...sakit tu penghapus dosa...sejauh mana kite boleh bersabar kalau di beri ujian seperti sakit.ermm


kalau anak2 aku demam atau batuk memang aku pantau je dulu..tak terus bawak gi klinik..kalau demam.suhu panas.mandikan selalo..tido kan boleng je.boleng tu..tak pakai baju la...pakai pampers jek.pastu kalau batuk..aku guna bawang putih je..bakar sebijik..pastu tenyeh dekat minyak masak..atau olive oil..dulu2 umh ade stok olive oil..masa audra bby rajin mkn..skrg nan hado..so tenyeh je dengan minyak masak...sapu kat dada,tapak kaki..belakang dada..pastu pakai kan stokin selitkan bwg putih tu..esok tu inshallah..memng tak batuk dah.pastu ade gak aku guna bawang besar.potong dua..letak kat tempat dorg tidur tu...selesa je dorg nak bernafas..kuman2 dh kene resap dek bawang besar tu...ape de kesah tidur bau bawang! hahaha.mcm audra jarang demam.tp kalau adelina sebulan sekali msti demam..even die susu bdn.tp tak penah aku bwk g klinik pun..guna kaedah ni je.berkesan.



x rela nk mkn gitu je wahai bawang putih! tp..byk kaedah yg boleh kite guna..



setuju sgt...lebih suka rawatan remedi..guna2 bahan semula jadi..bawang putih ,lemon,habatus sauda,madu,byk lagii....kalau anak kene kudis2 kan..ambik kunyt hidup...tumbok2..pastu tenyeh kat kudis tu...cepat sembuh.dr sapu krim2 .biras aku buat kat anak die...memng elok ...


sape yg sembelit teww?? cuba la....kalau obesiti tu aku la...walapun..aku bkn la tergolong dlm obesiti..tapi kalau tgk perkataan obesiti.aku mesti terase..hahaha x tahu nape. 



ni terpaling setuju.arwah ibu dulu..kena kanser  mulut dan lidah.lidah die kerap tumbuh ulser.so doktor dh buat ujian dan sahkan die kena kanser mulut stage 1.sihat walafiat masa tu...ingt lagi die nk masuk hospital untuk minor operation buang ulser kat lidah tu...pergi hospital..siap shoping biskut la termos la..sbb excited nk msuk hospital..hari sebelum operate..sempat je pergi kerja.lepas operate..kene buat sesi kemoterapi...terus arwah ni jd lemah..sakit...tenat dan tak sampai setahun..die dah pergi tinggalkan kiteorg semue.. tak tahu nak ckp mcmne...ralat.tak ckup ilmu.menyerah je ape yg doktor nak buat masa tu. apa pun kami sekeluarga redha.al-fatihah untuk ibu.

macam2 lagi kandungan buku ni.tersangat bermanfaat.memng sesuai untuk buat rujukan kat ibu2 muda ni..sebab ringkas dan padat..harga pun berbaloi.kalau nk beli cube carik kat mph k..nk undur diri jap..ade keje siket...jap g jengah lagi ye...bubbye! 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.