Monday 20 October 2014

my lucky februari

phew..penat mengemas sawang2 dalam blog ni..i make it more simple...nah..tulisan yg gedabak2..i like.. list dalam kepala ni.. byk nye nak mengarut dlm blog nih...tp terpaling pentinggg nak hupdate...pasal my second baby..ya ya ya..masa i ols tinggalkan blog ni terkapai2 sendirian...i ols tak mengandung lg..tetibew.bile buat come back! ha kau..ade seorang lagi ye tak..hahaha..rezeki allah...alhamdullilah memng anak tu rezeki..sgt lapang rezeki untuk mu anakkk..

my lucky februari..yaa...due date di jangka masa tu 1feb 2014...checkup kat kpj seremban dengan doctor rossi anak jawan.best doc ni...tp dengar2 doc ni dh xde kt stu..erm.im not sure plak,rumors.

tak terfikir masa tu yg second ni akan berkongsi tarikh lahir dengan kakak nye..ya hazab nye...dh hujung 36 minggu...memng x larat dah...hari2 doa..adik cepat la keluar...
tak sangka die nk bermaustautin dalam perut mak die ni selama 40 minggu dan lebih..pendek kata overdue!.aku ni rase dh nk menangis dh.x berank so gigih gagah pergi kerja jugak tau! i terpaksa !

6hb 2014 -rabu subuh...oii dah rase sakit2 ya amat...kejutkan papa nye..ajak pergi hospital pa,harini bersalin lah aii ni...lain mcm ni...papa-ala adikk..nape tak tunggu 8hb..kalau x leh celebrate ngn kakak ora nanti..i-ewahh..i dh x nak pergi kerja..i nak bersalin harini jugak..smpai je kat bahagian pemeriksaan seluk2 baru 1 cm..alamak..sakit mcmni baru 1 cm..tp sebab dh 40 minggu lebih doc tahan jugak wad.hati lega sangat..hahha esok x yah keja! 

selang 4 jam doc panggil untuk seluk..tapi bukaan still 1 cm..sakit nyee tu tak yah ckp laa...sampai la jumaat tu 7hb 2014..bukaan masih 1 cm.badan dah lemah...otak tak leh nk pikir masa tu..kuatkan hati masa tu masuk group family-semue suruh aku bersalin 8hb, argh takde2..jap gi doc dtg aku nk mintak operate! aku x larat..sbb audra aku memng czer so kali ni aku nk czer jugak. tapi bila doc datang dia kata kalau nk operate kene tgk jadual..utk harini n esok dah penuh dah kecuali untuk emergency czer.so memng x leh nk request czer masa tu..ya allah menangis2 bile doc ckp mcmtu...otak blank sgt masa tu.the next day -jumaat tu dlm pkul 10 mlm..kene seluk lagi..tapi bukaan still 1 cm..hebat tak? 2 hari ok sakit tp bukaan still 1 cm..mlm tu x bleh tdo..bukak fb tgk intan member aku post kat wall wish besday untuk audra..tetibe laju je air mata aku keluar..ya allah apa nasib aku ..smpi skrg tak bersalin lagi...

subuh 8hb 2014 tu sakit kuat sgt..selalo bile nk kene seluk menyumpah2 kan..haa subuh tu sakit sampai x bleh nk bjalan smpi muke jadi pucat lesi..panggil doc mintak seluk.hahha kau hado serah diri nk kene seluk..cek2..bukaan dh 4 cm..dh bleh msuk labour room.kelam kabut sgt aku x sempat nak call papa aji masa tu..dalam hati x pela kang dlm labour room aku call la..ok .lupe nk bagi tahu.aku bersalin kat hkl ok..telefon boleh bawak msuk labour room..eh aku bg 5 bintang ye bersalin kat hkl ni..masuk labour room hati dh cuak..alhamdullilah dapat mak bidan yg bestt sgt..aku letak tepi je telefon aku tu.masa nak naik atas katil tu.die amik telefon tu letak dlm kocek baju,nant senang nak call sape2 atau nk selfie2 kata nye. ==' ahahaha..best tak?

tak sampai setengah jam aku dalam labour room tetibe mak bidan tu cek2 then tetibe die suh aku teran..aku terkejut la..knape lak nk teran..oii td baru 4 cm..aku bdjet ptg ke mlm ke aku baru bersalin..aku melawan plak tu..aku-eh kak takyah teran dulu lah lom nk beranak lagi..mak bidan-eh nk bersalin dh ni dh nampak kepala nye ni ha...aku yg blur-eh tak rase pape2 pun.blom lagi kak jap lagi sy teran..hahahha boleh gitu sebenarnye sumpah! aku nervous sgt..mak bidan- teran je dik mcm nak b....k tu .2 kali je aku teran, keluar la si bertuah tu..ehh mcm tak caya laaa...sekelip mata je..die keluar.nak tahan sakit smpi 2 hari.tapi nk keluarkan die tu..sekejap je..papa aji pun x sempat sampai.

8hb februari 2014 9.30 pagi.3.3kilo selamat dah semue penantian yg mendebarkan..alhamdullilah...die berkongsi tarikh yg sama dengan kakak nye audra.waktu bersalin pun sama..berat pun sama.merase bersalin normal yaww...what a wonderfull day rite? aku senyum simpol ..hepi x terkata..mcm dpt bonus 20 bulan gaji! hahaha..


adelina binti azmidan 8 februari 2014





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.