Friday 19 October 2012

homemade flash card :)

apa yg boleh kite buat untuk menghilangkan rasa kebosanan kat ofis ni..
di kala kerja xde...
bosan mengadap fb 24jam
game dlm fb dh hbis main ....
hujan lebat membasahi bumi..so x leh kua break lame2...
terase diri terlalu kembang untuk kudap-kudapan..

godek2 laci kat meje, terjumpa la kad2 kecik yg keras lebih kurg mcm manila kad dalam 4 keping .ouh ye.kad tu beli kat sogo..lame dh tak ingt dh bile beli...

so mari mengembangkan idea..kite buat flash kad...

bahan2..mudah je..tak perlu kebijaksanaan otak pun..

semestinya beberape kepingan kad keras..

dan internet untuk mendonlod pic2 kartun yg comel :)

gam..

u olss print lah ape2 pic yg u ols rase sesuai untuk si kecik di rumah ye..agak2 pic tu boleh lah kite olahkan sikit menjadi cerita...

kalau mls nk bercerita..print kan je pic alphabet atau numbers kan senang..tak yah nak crite2 ..sebut je nnt satu2..

aii ade 4 keping je td..so hasil nye



tadaaaaa...yg atas sekali tu pic baby..nanti bleh cerita pasal diri die..pastu pic twinkle2 little star...nanti kite nyanyi serangkap due..mesti die suke..memandangkan die memng dh familiar dgr lagu twinkle2 little star :)


haaa. yang lagi due ni lom tahu nk citer pasal ape..huahuahua.....nnt2 kite fikirkan...:)

aku memng suke buat aktiviti kreatif ni..tp tgk mood jugak..kan senang ..save badjet..hehehe..tak yah beli2..

hari ni mama bwk balik ilmu utk audra..ececehh koyo je...

smlm..balik dr keje..die nampak aku je..die hug kjap pastu dah..trus smbung main..pastu nampk plak handbag keje aku..ape lagi kasi geledah..ape die ingt aku bwk blk jajan ke ape??!
so hari ni kalau geledah2 jumpe bnde alah ni..harap2 teruje lah..sbb audra ni susah sikit nk bce fikiran die..kdg2 suke.. kdg2 buat2 tak faham..kdg2 terlebih teruje.*erk..




ini flash card yg aku buat mase die baby..tema black red n white..untuk merangsang otak die....ade lg yg aku buat ..tp tak tahu mne pegi nye..hurmm....

so bnde2 mcmni memng boleh menghilangkan kebosanan aku kat ofis ni..tp...sekarang aku dh bosan balik..acaner tu?

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.