Wednesday 26 December 2012

we at kidzania at CURVE NX MUTIARA DAMANSARA





 ahad haritu..tak tahu cmne aku bleh terjebak ke tempat ni..huhu..mule nye pagi ahad tu akak aku sibuk ping! ping! aku kat bb ..seawal pagi dh ping ping! org.."ikea jom" erkk ikea? alamak...mule2 cm mls je nk join...yelar poket sudh kering ni wei!...gaji bulan ni kua awal beb..lagi awal dr goverment..papa aji plak blom gaji..nk pi xde duit ape lah makne nye...huhu...msg bbm masuk lagi " jomlah wei..nk anta ank aku gi kidzania..alang2 tu sje singgah ikea" so saje2 pancing papa eh.."nk join ke papa"..yelah badjet mesti die x nak sbb mlm tu die keje..mesti ngntok..tapi die kalau bab berjalan x kan tolak!! so kami pon join lah..aku pikir alah ikea..brg2 murah2 leh lah sambar 2-3 barang hahah..tak abis seratus....dlm otak berlegar2 dh nk bli ape.aku plak lebih2.hahah..so siap2 then terus ke rumah akk aku..sbb naik satu kete je..save bdjet la...

mule2 ingt nak drop kan je bdk2 ni kat kidzania tu..sbb abg ipar  aku ckp boleh lepaskan dorg kat dlm tu..ade org jage...so sampai dlm kul 1.30 ptg trus daftar..time daftar baru tahu parents kene masuk sekali..haaa tepuk dahi masing2..dh lah 5 jam wei..masuk pukul 4ptg -kua 9 mlm..waaa mne nak melangok tu..abg ipar ngn akk aku kene masuk so kiteorg takde choice kene lah masuk jugak..utk dewase stu kepale rm35 untuk kanak2 rm55 ...kecewe sikit sbb kua pkol 9 mlm sah2 tak pat singgah ikea kan...hurmm...dgn stroller sje tak bwk...x dpt aku byngkan .

untuk parents yg ade anak 4 tahun ke atas memng sronok lah...aku tgk mak bapak dorg yg hover excited hahah...parents cam aku ni..penatlah wei nk kendong ank..dh lah tempat duduk terhad..pastu maknan mahal nak mampos...mknan lua memng x bleh bwk masuk ..mengalahkan bli mknan kat genting wei..korang byngkan husband aku bli mineral satu..fishball cucuk satu rm15..huahuahua,,,kijemmm! abg ipar aku yg ank bederet tu hbis rm35 ntah ape je yg die beli donut bulat2 kecik ngn air...

kat sini adalah dunia kanak2 di mana ia nya menawarkan lebih kurang 99 jenis pekerjaan yang boleh di cuba oleh kanak-kanak...memng teruje lah weh ..semue bnde real tau..yang aku hingat ade bomba..ade hospital kpj..media prima..kilang aiskrim.tnb,.supermarket..saloon..restorant sushi..konti hit.z fm, honda showroom.nak jadi pilot nak jadi model..semue ade,.weh byk laa...nak senarai tak hbis..yang best nye,dorg bleh merasa pengalaman yg sebenar..contoh bomba..ade uniform bomba ..lori bomba,,ade bangunan terbakar..lari2 pegi pancutkan air kat hotel yg terbakar..hahaha kiut kecik2 pakai bju uniform bomba..


tengok sgt real ok..


yang ni blaja nk jd chef...


ni kalau nk bukak saloon.


yang ni painting wall...


yang ni kami satu family..tak cukup korum..papa xde..tokdin xde..dhiya muhamad babah ngn umi takde..

yang best..mase first nak masuk dorg di beri cek cimb utk pegi cash kan cek tu kat kaunter cimb...ade bank cimb real dlm tuh...so dorg di bg cash rm50 tapi duit mainan lah..ape ntah name duit dorg tu kidzos x silap..duit tu untuk dieorg belanje kat dlm tu..kalau nk crk duit lebih dr rm50 tu..dorg kene keje..contoh pegi keje jd bomba..so dorg akan dpt gaji..automatik duit dorg akan bertambah.so kalau dh penat keje dorg boleh pegi ke saloon untuk cuci rambut ke..atau masuk ke supermarket untuk membeli belah...

kat dalam tu jugak ade kedai souveniar yng best gile untuk di buat cenderahati..price nye paham2 lah ye...*

aku memng teruje nk tunggu si audra besar..nk tgk gelagat die pulak bile masuk dlm kidzania ni..so kire2 lagi 4 tahun lah..*hurmm*

tapi kire ok jugak lah kidzania ni..best...nk pegi legoland jauh sgt+mahal nk mampos...so kat sini pon dh okey nk bwk ank2 jln2 ..tp pada pendapat aku lah..baik bwk ank2 time weekdays, korg amik lah cuti hehe..sbb sbtu n ahad gile ramai org..penat lah nk beratur...so tak byk yg dorg bleh join ...nak2 kat tempat2 yg femes mcm hospital..ngn balai bomba berebut2 ya rabbi..fenin aku tgk..

 so sape2 yg nk bwk anak2 tu ready2 kan ongkos nya utk membeli makanan yg mahal kat situ hehe.5 jam weh kompom perot lapa tekak dahage nanti!  ingt mknann lua not allowed..sape yg ade baby jgn lupe bwk stroller..bwk duit lebih sikit nak soping2 kat kedai souveniar die yg best tuh...then persiapkan diri untuk berdiri time anak2 u olss sedang seronok bermain tu ye.sbb tempat duduk terhad :)

ok z u again.ZANK U!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.