Monday 25 March 2013

lagi petua batuk berkahak n selsema

aritu aku de bagi petua untuk batuk berkahak n selsema kan? ala yang buat minyak  bawang putih...homemade pnye..ni satu lagi petua yang aku jumpa paling senang..korang amik bawang merah means bawang besar kerat dua..pastu letak kat area tempat tidur...hahaha pelik ken...tapi mujarab...sbb bawang is antiviral antibakteria..bawang tu boleh menyerap bakteria n virus2 yg ade di sekiling kite..bakteria n virus penyebab selsema n batuk.semalam..aku yg batuk2 berkahak dan selsema memang pakej...pastu macam nak dtg je semput aku nih....aku pon try la petua yg aku bace tu..aku pi dapur potong bawang tu..letak kat rak atas kepale aku tu..memng rase senang nk bernafas,,hidung tersumbat tetibe senang nk bernafas,,yelah sbb nye bawang tu kan bau kuat..imagine kite potong bawang pastu mate pedih hidung pon berair je ken...bile hidung berair senang lah nak bernafas...tetibe papa aji masuk tido buat citer seram.."yang saya terbau bawang lah" aku slamber je jawab  "aii yang letak bawang tu... petue"..ha ha ha mybe bg die tak masuk akal...tapi die redha je tdo dgn bau bawang tu.ha ha ha...senang aku nak tido mlm td..
ala jgn risau nnt sembur febreeze




satu lagi..petua batuk n berkahak aku nak bg..sebelum tu...korang please jgn muak ek..asyik lah petua ni je yg aku bg ken...huhu aku memng rajin search2 ni...sbb audra memng paling senang nak batuk n selsema..bak kate mak tok die...batuk die tak berhenti2 ke dr kecik??..huhu..mane tak nye paling lama elok 2 minggu je..pastu dtg balik..pastu time nak balik umah tok la die pnye batuk tu datang balik.huhuhu so memang aku selalo search pasal batuk n selsema ni..huhu..

ok satu lagi petua yang aku jumpa...

garlik socks nama nye

ni pon aku dh try..memang tak berbunyik dada die time tdo...
cara dia..masuk kan bawang putih yg dh di ketuk..(jgn smpi hancur plak..sekali ketuk je.sudeyyy) kat dlm stokin..pastu sarung stokin kat kaki mcm biase time nak tdo..tu je...senang ken? sebelum tu nak bgtahu ..bawang putih panas,,so die boleh mengakibatkan kaki anak akan merah..so kene try dulu..if your baby kulit sensitif better guna cara minyak bwng putih yg aku bg tempohari...
hebatkan  kegunaan bawang ni...

aku suke kaedah2 ni..
senang'
murah
  mujarab.
alami



u ols kene try..jom guna kaedah semula jadi untuk merawat penyakit...say no to drugs...say yes to bawang heehee

love ur baby...

kredit to 

Laman kesihatan Ibu, Bayi dan Anak-anak..

kalau nak byk lagi kaedah rawatan alami..bleh join group tu kat fb...mcm2 ada :)



~love my baby~



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.